Zorg dat het bewustzijn groeit
Kernwaarden werken alleen als je ze ook echt kunt voelen. Dat gebeurt als iedereen in je organisatie doordrongen is van de betekenis van de kernwaarden. En als iedereen snapt hoe die waarden van invloed zijn op de cultuur en het gedrag in de organisatie. De workshops en middelen van kernwaarden laden dragen allemaal bij aan dat besef en maken het aantrekkelijk om ermee aan de slag te gaan. Kernwaarden laden is een proces dat plezier en energie geeft. En soms zelfs iets magisch heeft.
|
Kernwaarden & gedragKernwaarden dragen de cultuur in de organisatie. Het gesprek op gang krijgen en houden is vitamine voor elke organisatie. De workshops Kernwaarden en gedrag vergroten bij alle medewerkers het bewustzijn over de impact van gedrag in de organisatie. In de workshop kernwaarden & gedrag gaan we stapsgewijs van organisatie naar team naar persoon. Op basis van deze workshop(s) blijven gedrag en cultuur onderwerp van gesprek. Zeker als dit onderwerp regelmatig op de kalender staat. |
IntroductiecampagneHoe zorg je dat iedereen in de organisatie de kernwaarden omarmt? Dat begint met een goede introductie. Waarin bijvoorbeeld de betrokkenheid van collega's bij de kernwaarden blijkt. Samen bekijken we welke middelen geschikt zijn, wanneer de interne campagne gaat lopen en hoe lang. Samen met jullie eigen mensen ontwikkelen we de introductiecampagne. Daarna gaan we de campagne uitvoeren. De start kunnen we - als jullie dat willen - combineren met een PR-moment. |
Zichtbaar makenOm het gesprek op gang te houden moeten kernwaarden ook goed zichtbaar zijn in de organisatie. Voor medewerkers, bezoekers, leveranciers - kortom voor iedereen die met de organisatie te maken heeft. Zichtbaar maken kan op uiteenlopende manieren: via posters, banieren, in signing en inrichting, website. Hiervoor maken we eerst een beknopte analyse (van de omgeving en de mogelijkheden daarin), gevolgd door een advies, voorbeelden van middelen, inzicht in de kosten en tot slot de uitvoering.
|